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Curso Managing an International Team

Curso Managing an International Team
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El Curso Managing an International Team es presencial y se imparte en Madrid y Barcelona. The specificities of working in a multicultural context. EL... Seguir leyendo

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Descripción del Curso

El Curso Managing an International Team es presencial y se imparte en Madrid y Barcelona. The specificities of working in a multicultural context.

EL + DE  LA FORMACIÓN

Gracias a esta formación los participantes toman conciencia de su propia cultura y de las diferencias entre los miembros del equipo internacional que gestionan para mejorar sus habilidades y la eficiencia de su equipo.

Destinatarios del Curso

Managers y responsables que gestionen equipos multiculturales

Objetivos del Curso

•    Ser conscientes de las diferencias culturales y el impacto de éstas en la gestión de quipos
•    Anticipar y gestionar malos entendidos derivados de diferencias culturales y estereotipo
•    Desarrollar habilidades de gestión de equipos multiculturales

Temario del Curso

Understanding the intercultural dimension of management
• Defining the notions of culture and intercultural management
• Identifying what is specific in intercultural work situations
• Avoiding the risks of stereotypes
• Identifying the competencies to develop to be efficient in an intercultural environment

Identifying the impact of cultural differences
• Classifying the cultural differences to take into account in management situations
• Case study : awareness of the difficulties of managing people of different national cultures through a film excerpt
• Identifying the main factors of cultural difference
 -In hierarchy: weak / strong power distance
 -Relationship to groups / individuals
 -In team relations: assertiveness/consensus
 -In time management: monochromic / polychronic
 -In information management: explicit / implicit
 -In status management: achieved / ascribed
• Self-diagnosis: identifying one's own cultural preferences

Adapting one's management style to intercultural situations
• Learning to avoid cultural misunderstandings
• Case study: analysis of a filmed situation and role-plays on attitudes and techniques to take on to avoid intercultural misunderstandings
• Developing one's skills in intercultural management
• Identifying the different skills and attitudes necessary to manage internationally

Identifying the communication and management rules for multicultural contexts
• Analysing a typical management situation: leading meetings
• On the basis of this example, identifying tactics and strategies necessary in intercultural management
• Case study: managing cultural divergences
• Personal action plan: plan related to the intercultural situations the participants are confronted with

Duración del Curso

1día
7 horas

Precio: 695€+IVA incluye almuerzos y cafés