Pide Información SIN COMPROMISO

Oposiciones a Servicios Penitenciarios: Auxiliar Técnico de la Generalitat de Cataluña

Oposiciones a Servicios Penitenciarios: Auxiliar Técnico de la Generalitat de Cataluña
Consultar Precio
EL CENTRO SOLO PREPARA A ALUMNOS DE CATALUÑA FUNCIÓ: Les funcions que corresponen als funcionaris del cos auxiliar tècnic de la Generalitat de Catalunya,... Seguir leyendo

¿NOS DEJAS TU OPINIÓN?

Si has realizado este curso, ¿por qué no darnos tu opinión?. Si lo haces, estarás ayudando a miles de personas que, como tu en su momento, están intentando cambiar su vida a través de la formación. No hay mejor ayuda, para decidirse entre miles de cursos, que la opinión de una persona que ha vivido la experiencia de cursarlo, miles de personas te lo agradecerán.

Danos tu opinión detallada sobre el Oposiciones a Servicios Penitenciarios: Auxiliar Técnico de la Generalitat de Cataluña. No olvides decirnos que te pareció el temario del curso, el profesorado, la accesibilidad al equipo del centro para resolver tus dudas y, en el caso de los programas online, la calidad del campus virtual.

Tu experiencia es muy valiosa
Tu voto
Haz clic para puntuar
ENVIAR
Descripción de la Oposición

EL CENTRO SOLO PREPARA A ALUMNOS DE CATALUÑA

FUNCIÓ:


Les funcions que corresponen als funcionaris del cos auxiliar tècnic de la Generalitat de Catalunya, grup serveis penitenciaris, són les destinades a exercir l'execució i la col.laboració d'acord amb el seu nivell de titulació i d'especialització, en les tasques pròpies dels serveis penitenciaris de Catalunya.

REQUISITS:

-Tenir la Nacionalitat Espanyola.

-Posseir el títol de batxillerat elemental, de Formació Professional de primer grau, d'Educació General Bàsica, de Graduat en Ensenyament Secundari Obligatori, de Tècnic o equivalent, o qualsevol altre de nivell superior; o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què acaba el termini de presentació de sol.licituds.

TEMARI:

Temari General

1. La Constitució espanyola de 1978: estructura, contingut i principis. Drets i deures fonamentals. El Tribunal Constitucional.

2. La Corona. Les Corts Generals: composició i atribucions del Congrés de Diputats i del Senat. El Govern. El Defensor del Poble.

3. El poder judicial: funcions i principis. L’organització judicial espanyola. El Consell General del Poder Judicial. El Ministeri Fiscal. El Tribunal Suprem. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

4. L’organització administrativa espanyola: l’Administració central, l’Administració autonòmica, l’Administració local i l’Administració institucional.

5. L’origen de la Generalitat de Catalunya.

6. Antecedents a l’Estatut vigent: la Mancomunitat de Catalunya.

7. La Generalitat de Catalunya durant la II República.

8. L’Estatut d’autonomia de Catalunya de 1979: estructura, contingut essencial i principis fonamentals. Contingut del títol preliminar. Tipologia de les competències de la Generalitat de Catalunya: exclusives, concurrents i executives.

9. Institucions de la Generalitat de Catalunya. El Parlament. El President. El Govern. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Consultiu.

10. L’organització administrativa de la Generalitat de Catalunya. Els departaments de la Generalitat. Els organismes autònoms. Les empreses públiques.

11. El pressupost de la Generalitat de Catalunya. Les lleis de pressupostos: contingut bàsic.

12. Configuració de la Unió Europea. Fonts del dret comunitari. Els tractats. Els reglaments. Les directives. Els fonaments de la Comunitat Europea. Les llibertats bàsiques comunitàries.

13. Les institucions comunitàries. La Comissió. El Consell. El Parlament Europeu. El Tribunal de Justícia. El Tribunal de Comptes.

14. L’administració pública: concepte i principis. El dret administratiu. L’acte administratiu: concepte. El procediment administratiu: concepte i principis generals.

15. La revisió dels actes en via administrativa. Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs contenciós administratiu.

16. La responsabilitat de les administracions públiques. Responsabilitat patrimonial. Les responsabilitats de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.

17. Les formes d’activitat administrativa. El servei públic: concepte. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. La gestió indirecta.

18. El personal al servei de les administracions públiques. La funció pública de l’Administració de la Generalitat de Catalunya: regulació. El conveni col-lectiu únic del personal laboral de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

19. La planificació i la gestió dels recursos humans a les administracions públiques. La selecció de personal. L’oferta d’ocupació pública. Els plans d’ocupació. La provisió de llocs de treball. La promoció professional. Les relacions de llocs de treball.

20. Drets i deures dels funcionaris públics. Situacions administratives. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Els sistemes de retribució dels empleats públics. La Seguretat Social del personal al servei de les administracions públiques: règim general.

Método

AULA TUTOR se caracteriza por ser capaz de ofrecer el modelo de educación a distancia y semi-presencial que permite al alumnado una perfecta compaginación con la realización de otros estudios, e incluso compartir la actividad formativa con las jornadas laborales que se hallan establecidas en horarios concretos.

Un conjunto de profesores y Tutores, especializados y altamente cualificados establece un seguimiento y orientación en todo el proceso al que el alumno se ve sometido para conseguir una adecuada formación.

El sistema periódico de controles y tutorías personalizadas, permiten una adecuada formación, estableciéndose metas concretas, todas ellas llevadas a cabo de forma progresiva, permitiendo en todo momento la adaptabilidad y la asimilación por parte del alumno, con el fin de que nuestro alumno consiga sus objetivos.

La comunicación directa al nivel de tutoría y las sesiones presénciales dan al alumno las necesarias orientaciones siempre dirigidas por su Tutor, personalizando las actividades formativas y adecuándolas de una forma más coherente a cada alumno, relacionando sus posibilidades con el procedimiento más adecuado.